torsdag 19. februar 2009

Sånn går nu dagan...

Som dere sikkert har sett (men ikke kommentert...), har Kine lagt ut et lass med bilder fra våre siste opplevelser her i Lèon. Tenkte kanskje dere ville ha litt tekst også ?

Vulkanturen var en varm, men kjempegøy tur ! Dro klokka 07.30 tidlig søndags morgen. Det var i allefall planen.. Men i dette landet er alt litt på halv tolv, så bussen dukka ikke opp før nærmere 08.00. Men vi kom oss avgårde, og etterhvert som vi nærmet oss de store vulkanene, jo raskere gikk pulsen.
Herregud.. Skulle vi gå opp det der ?? Vi har altså ikke trent på over 1 måned og formen er også deretter. I tilegg er det nærmere 30 varmegrader så tidlig på dagen..
Som nordmenn flest er vi vant til fjell og vidder, og det første vi spurte oss selv om når vi kom fram var; Hvor i alle dager er stien ?
Vulkanen var virkelig bare masse stein og stupbratte "fjellsider"..Umulig oppgave trodde vi, men jaggu nådde vi ikke toppen vi også ! Vi måtte bare gjennom en time med intens svetting og dårlig pust.
Nedover turen var enormt mye enklere, og tok rundt 15 minutter. I dette landet så bare aker man ned fjellsida skjønner dere.. Vi foretrakk å skli/løpe ned, og vi velger å karakterisere denne opplevelsen som "en aketur i skrekkblandet fryd."
Dere skulle sett hvordan vi så ut da vi endelig nådde bunn ! Fulle av sand og støv..
Før vi busset oss hjem igjen, tok vi en mandarinpause blant iguaner og diverse slanger. Alle heldigvis i bur.
Ellers har de siste dagene gått med til skoleting og lekselesing på stranda. Skulle ønske vi var så flittige som det høres ut som..
Vi har vaska klær på et koselig vaskeri hvor vi fikk sjokolade, samt skrive en hilsen på veggen. Vaskeriseansen kunne fort blitt en komisk affære, og vi var beredt med ordbok og hele pakka. Heldigvis var vaskemannen fransk og alt gikk smertefritt. Av en eller annen grunn gikk han rundt med en papegøye på skulderen, må huske på å spørre om den neste gang..

I går var vi på konsert med ei dame som synger Alf Prøysen på spansk. Hun var utrolig flink og vi anbefaler å sjekke henne ut. Finnes garantert på Youtube.
I dag skal Kine og jeg på salsakurs, og vi regner med å imponere stort med våre stive hofter og nordiske danseevner.
Til helga skal vi utflukt, til et sted som heter San Juan del Sur. Mulig det heter noe annet, jeg husker ikke helt. Men det er i allefall et surfested som visstnok skal være veldig fint. Og ja, vi skal selvfølgelig prøve å surfe.. Lurer på hvem av oss som får flest blåmerker..

Den lille hunden som bor her er forresten ikke så søt lenger. På en uke har den forandret seg til et monster, og våre dyrbare føtter blir stadig vekk angrepet.
Marthe sin hundeskrekk blir neppe kurert under dette oppholdet.

Nå skal vi snart på skolen og framføre vår fantastiske egendikta fortelling om torsken Odd som skulle på korpstur til det kaspiske hav. På veien ble han bitt av en måke og måtte overnatte på et hotell for prostituerte.

Ettersom vi ikke hører så mye fra dere der hjemme, så antar vi at dere har det bra. Vi blir fortsatt glade for kommentarer, så slå dere løs !

Klemmer i berg-og dalbaner :D

2 kommentarer:

  1. Eg lese eg lese.. Men gidde ikje kommentera for eg e så sjalu!

    SvarSlett
  2. Eg følte eg va so flink å kommentera før.. Men eg kan eeendelig komma med mine avhandlinga endå eg!! ;) Men da ser ut so de har da genialt bra, og eg e litt misunnelig :) Men samtidig har eg da fantastisk bra heima med gutane mine, å ville nok ikkje bytta da mot noke so helst i heile verden :)

    Ønske forresten å høyra meir om torsken Odd, og ikkje minst om korleis pedagogikk læraren, kjersti (følge med eg...), tok imot historien som omhandla et horehus.. Men kanskje da e meir... ka ska me sei.. fritt fram i pedagogikkens verden i Nica Nica land? Klem kvarandre frå meg!

    zuzzzzzz

    SvarSlett