mandag 12. januar 2009

Farvel brunost og hola sombrero !


Da er det under 48 timer til avreise, og på tide å starte bloggen. Egentlig skulle Kine legge inn det første innlegget og bilder, det tekniske vidunderet som hun er. Men ting tar tid og jeg ble utålmodig, så jeg tok meg den friheten og slo meg løs. Jeg har i hvertfall gjort et forsøk..

Kan jo starte med å fortelle om turen, bare sånn at vi er sikre på at alle blir skikkelig misunnelige på oss.

14.januar starter ferden, og Scandinavian Airlines tar oss med til byen med frihetsgudinner; New York !

Her skal vi riste av oss det verste jetlaget, gå oss vill blant skyskrapere, se et eller annet på Broadway, shoppe og leve storbylivet, før vi 18.januar vender våre vakre snuter mot Mexico og Canùn !


Samme dag fyller Kine 25 år. Hipp hurra !

Videre fra Mexico skal vi til Belize, hvor man visstnok kan snorkle med fisker av dette slaget;

Det er en hvalhai, for de som ikke vet det og om jeg får se en sånn tror jeg sannelig at en av mine drømmer går i oppfyllelse :)


Fra Belize drar vi videre til Guatemala og trasker i gater som dette;


Før vi fortsetter vår elleville ferd til Honduras. Der er visstnok disse bussene vanlig transportmiddel. Hjelp.


Hvis alt går som det skal, vil vi ankomme Nicaragua og Lèon en eller annen gang før skolen starter der 9.februar.





Dette er skolegården vår. Misunnelig ?
I Lèon blir vi i 3 måneder før vi lander trygt i Bergen igjen i begynnelsen av mai. Vi forventer fullt oppmøte av familie og venner på Flesland. Ta gjerne med flagg.



Mens vi ser oss om i denne vide verden, tenkte vi at blogg måtte være den beste måten å holde alle oppdatert på, inkludert datakyndige foreldre. Noen funderer kanskje litt over valg av bloggnavn, så da passer det jo fint at jeg tenkte å begrunne det nå.
Jeg tar en råsjangs og påstår at Kine og jeg er sånn bittelitt over gjennomsnittet glad i brunost, og vi innbiller oss at den og grovbrødet er det vi kommer til å savne aller mest mens vi er borte. Nest etter fine familiemedlemmer og andre flotte folk selvfølgelig J
Så da sa i grunn navnet seg selv. I tilegg til at det var det mest funky vi kunne komme på…

Reisefeberen har for lengst gått over i en tilstand som minner mer om reisekoma, og det eneste som tenkes på er pass, reiseforsikring, anticac og hva skal jeg ha med. For de som ikke har opplevd det, kan jeg fortelle at det er en veldig slitsom tilstand å være i. Det pakkes, ryddes og vaskes, og det aller største problemet er å finne ut av hva i all verden jeg skal legge nederst i sekken ! Jakka ? Lakenposen ? Olabuksa ? Tro det eller ei, men det er faktisk et KJEMPE dilemma ! I skrivende stund har joggeskoa fått den store ære av å være først ned i sekken, men jeg er usikker på om det var et klokt valg. Hjelp mottas med stor takk !

I over i morgen drar vi ! Trenger vi si at vi gleder oss ?



P.S. Vi er egentlig tre som reiser, men Lillian er fin på det og har egen blogg. Hennes blide åsyn vil nok dukke opp på bilder på vår blogg også.


Legg gjerne igjen kommentar. Da blir vi glad !











11 kommentarer:

  1. HAHA!! fantastisk kristoffer!!

    GODKJENT!!

    - karen marie!!

    SvarSlett
  2. Skremmer meg litt at du frykter bussen mer enn den store livsfarlige hval-haien!!!
    Kine; tror du får være en støttespiller ved Marthes signaler om fare...

    Har lyst å være med dere... !

    - Knøttet

    SvarSlett
  3. Ingvild: Hvalhaien er ikke livsfarlig. Den spiser stort sett planter. Men jeg vil bare se en, tviler på jeg tør å snorkle med den.

    Kine: bra du er fornøyd ! Men er ikke klokka veldig feil ??

    SvarSlett
  4. Haha! Geniaaalt navn! Farvell brunost ja!! =))
    Dere kommer til å få det kjempe bra! og hva pakking angår tipper det er litt sent med tips nå, men i.o.m at det er nokså "siviliserte" steder dere skal på og ikke oppi fjellet, har det ikke allverden å si... Ting man ikke skal bruke/har bruk for umiddelbart (tidsramme: på timen), kan man godt legge nederst i sekken=)Anywaays...
    Masse god tur=)

    SvarSlett
  5. Masse masse masse GOD TUR, jenter!!!
    KINE: Savner deg allerede MASSE!!!! LOVE U!!!
    Suss, din bedre halvdel ;)

    SvarSlett
  6. Heia dette er en test, skjønner ikke dette med blogg

    SvarSlett
  7. Hei sannelig fikk jeg det ikke til.... God tur jenter og mens dere er borte skal jeg prøve å roe nervene, det er jo så mye en stakkkars mor kan bekymre seg for. Jeg syns bloggen var flott jeg, fine bilder, fin tekst og fin tittel.... Kos dere og jeg stiller på Flesland når dere kommer tilbake.

    SvarSlett
  8. Lille mamma ! Husk flagget !

    SvarSlett
  9. Hei og god tur til dere jenter!Dere har en fin og morsom blogg så her kommer nok tante til å følge med. Litt sprøtt å se de bildene i snø ok kulde i New York. Tenker dere gleder dere til varmere strøk. Jeg har lyst til å bli med Nancy å møte dere på Flesland når den tid kommer. Kos dese masse alle 3.
    Hilsen tante Vigdis.

    SvarSlett
  10. Hei. Det var ikke meningen å legge inn ovenstående som anonym.... Er ikke så kjent med dette,men nå skal det stå tante Vigdis over.. Hei da..

    SvarSlett
  11. Hei Marthe. Alt høres fint ut for dere. Ønsker deg lykke til med skole og alt som hører med.
    Jeg følger med utviklingen deres.

    Hilsen
    fra nord Sylvi

    SvarSlett